بررسی میزان درک و فهم آیات قرانی و عمل کردن و به حافظه سپردن آن
با توجه به اهمیت تربیت معنوی دانش آموزان و ایجاد انگیزه فراگیری آیات قران وبکار بستن آن در زندگی با تلفیق بازی و سرگرمی با شیوه ای خلاق و تنوع در اجرای طرح.
روش اول:
دانش اموزان بعد ار گروهبند از آنها خواسته شد که پیام های قرانی در قالب پازل اجرا کنن و بصورت مسابقه در اختیار گروههای کلاسی خود قرار دهند. و درپایان از آنها خواسته می شود که در مور پیام قرانی توضیح دهند و چگونه بکار بستن در زندگی را شرح دهند .
روش دوم:
دانش آموزان بصورت گروهی پیام های قرانی را رنگی برروی مقواهای رنگی با خط خوش نوشته و در تابلو اعلانات کلاس یا مدرسه نصب می کنن.
نتیجه گیری:با انجام این طرح خلاقیت و استعداد بیشتر دیده می شود و اینکه قدرت بخاطر سپردن و عمل به آن در دانش آموزان افزایش می یابد.